Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Is the Language of Science/Technology Manipulative?
Plichta, Lukáš ; Smutný, Milan (oponent) ; Walek, Agata (vedoucí práce)
This bachelor thesis aims to describe the manipulation of language in political discourse. In modern society, political speeches may be manipulated as they cover a vast amount of social issues. Therefore, this work investigates the importance of the control of public discourse that is crucial for the reproduction of manipulation in politics. It also attempts to discover the aims and means of manipulation. Finally, the analysis of manipulative strategies of Donald Trump serves as a tool for the successful identification of manipulation. The main aim of this work is to determine whether the language of politics is and how such manipulation manifests itself.
Is the Language of Science/Technology Manipulative?
Plichta, Lukáš ; Smutný, Milan (oponent) ; Walek, Agata (vedoucí práce)
This bachelor thesis aims to describe the manipulation of language in political discourse. In modern society, political speeches may be manipulated as they cover a vast amount of social issues. Therefore, this work investigates the importance of the control of public discourse that is crucial for the reproduction of manipulation in politics. It also attempts to discover the aims and means of manipulation. Finally, the analysis of manipulative strategies of Donald Trump serves as a tool for the successful identification of manipulation. The main aim of this work is to determine whether the language of politics is and how such manipulation manifests itself.
Atributy ovlivňovatele v propagaci a výchově
Juráková, Elena ; Linhart, Zdeněk (vedoucí práce) ; Libor, Libor (oponent)
Práce pojednává o účinnosti marketingových komunikačních nástrojů používaných při zacilování na předškolní děti. V práci jsou popsané způsoby zpracování podnětů mozkem v předškolním věku, chování, způsoby výchovy dětí a pohled marketingu na děti. V analytické časti je testována síla závislosti vztahů mezi faktory: rodič, dítě, podpora prodeje, audiovizuální reklama v televizi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.